TECHNIK GRAFIKI I POLIGRAFII CYFROWEJ – nowy zawód w ZSJ
Zawód technik grafiki i poligrafii cyfrowej jest zawodem szerokoprofilowym, umożliwiającym specjalizację pod koniec procesu kształcenia. Jeżeli lubisz pracować w środowisku komputerowym, jesteś kreatywny, masz bogatą wyobraźnię to ten kierunek jest właśnie dla Ciebie. W trakcie nauki poznasz programy graficzne, nauczysz się nimi sprawnie posługiwać. Bez problemu zaprojektujesz okładkę, plakat czy folder reklamowy. Dowiesz się jak przygotować go do druku i powielić w dużym nakładzie techniką poligraficzną lub przygotować plik do publikacji elektronicznej. Projektowanie obiektów przestrzennych i drukowanie ich na drukarkach 3D to nowość w tym zawodzie. Ten kierunek to również montaż filmów, tworzenie animacji, obróbka dźwięku i tworzenie stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii cyfrowej jest obecny niemal w każdej agencji reklamowej, we wszystkich firmach wydawniczych oraz drukarniach cyfrowych. Od jego umiejętności zależy bowiem ostateczny wygląd bannerów internetowych, design stron internetowych, ulotek, gazet, czasopism kolorowych oraz książek.
NAUKA W NASZEJ SZKOLE UMOŻLIWIA:
- zdobycie tytułu technika grafiki i poligrafii cyfrowej poprzez potwierdzenie kwalifikacji:
PGF.04. Przygotowanie oraz wykonywanie prac graficznych i publikacji cyfrowych.
PGF.05. Drukowanie cyfrowe oraz obróbka druków.
- przystąpienie do egzaminu maturalnego i po jego zdaniu kontynuowanie nauki na studiach.
NAUCZYMY CIEBIE:
- Obsługi oprogramowania graficznego
- Projektowania, redagowania publikacji i druków,
- Projektowania stron WWW
- Tworzenia prezentacji multimedialnych
- Obsługi cyfrowych urządzeń stosowanych w poligrafii
- Obróbki filmów, dźwięku
Perspektywy zawodowe:
- wydawnictwa – przygotowywanie i projektowanie publikacji
- drukarnie – obsługa maszyn i urządzeń cyfrowych, obsługa cyfrowych systemów zarządzania drukarnią
- zakłady poligraficzne – m.in. przy projektowanie opakowań, drukowanie cyfrowe i dalsza obróbce
- agencje reklamowe – m.in. przy projektowanie gadżetów reklamowych, projektowanie reklamy zewnętrznej, wystawiennictwo produktów, a także udział w kampaniach reklamowych
- studia graficzne, filmowe, telewizyjne, studia fotografii cyfrowej
- przemysł (np. w wzornictwo przemysłowym, w przygotowywanie materiałów do szkoleń zawodowych dla pracowników, reklama firm i sprzedaż produktów firmowych)
- obsługa Internetu i projektowanie witryn WWW
- edukacja – np. prowadzeniu komputerowych kursów szkoleniowych