Previous Story
Uczelnie Szkołom – o finansach NBP
Dodano 08 kwietnia 2022
Comment: Off
06 kwietnia 2022r. uczniowie klas II i III kształcący się w zawodzie technik handlowiec uczestniczyli w drugiej edycji programu „Uczelnie Szkołom – o finansach NBP”. W ramach projektu doświadczeni
wykładowcy i praktycy Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych – jednostki wspólnej Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu i Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie – przeprowadzili zajęcia on line dotyczące ekonomii i bankowości.
Głównym celem projektu było poszerzenie wiedzy i umiejętności praktycznych uczniów klas II i III szkół średnich w zakresie rynków finansowych i zarządzania finansami osobistymi.
W ramach projektu zrealizowano cztery główne tematy:
1. Przedsiębiorczość i kariera zawodowa (zakres tematyczny: przedsiębiorczość i jej znaczenie w gospodarce, cechy osoby przedsiębiorczej, rola komunikacji interpersonalnej i negocjacji, kwalifikacje zawodowe niezbędne na rynku, trendy na rynku pracy).
2. Oszczędzanie i inwestowanie (zakres tematyczny: rola oszczędności i inwestycji w gospodarce, istota i rola rynku finansowego w Polsce i na świecie, popularne klasy aktywów inwestycyjnych i potencjalne stopy zwrotu z tych aktywów, zasady bezpiecznego inwestowania).
3. Kredyty, pożyczki, ubezpieczenia (zakres tematyczny: rodzaje kredytów i pożyczek, instytucje kredytowe, instytucje para-bankowe i zagrożenia z nimi związane, kalkulacja kosztów pożyczki lub kredytu, rodzaje ubezpieczeń i system ubezpieczeń w Polsce).
4. Obrót gotówkowy i bezgotówkowy oraz bezpieczeństwo dokonywania transakcji (zakres tematyczny: historia i funkcje pieniądza, rodzaje pieniądza, innowacje technologiczne w zakresie pieniądza – kryptowaluty, technologia blockchain, zasady bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji bezgotówkowych).
Na zakończenie wszyscy uczniowie otrzymali certyfikat ukończenia szkolenia w zakresie rynków finansowych i zarządzania finansami osobistymi w ramach programu „Uczelnie Szkołom – o finansach z NBP” oraz upominki.