Wartościowe szkoły
Nauczyciele Zespołu Szkół im. Bohaterów Westerplatte zakończyli realizację pierwszego etapu Modelu Wartościowych Szkół i Przedszkoli®. W warsztatach bierze udział 16 nauczycieli różnych przedmiotów.
Celem Modelu jest rozwój kompetencji społecznych i osobistych społeczności szkolnej i przedszkolnej, w tym wzmacnianie odporności psychicznej. Wdrażanie Modelu Wartościowych Szkół i Przedszkoli® jest odpowiedzią na regulacje prawne dotyczące budowania i wdrażania Programu Wychowawczo-Profilaktycznego szkoły i przedszkola oraz realizacji podstaw programowych. Wdrażanie Modelu stwarza również doskonałą okazję do kształtowania kompetencji kluczowych i uniwersalnych uczniów, a także jest odpowiedzią na szereg różnych prognoz dotyczących pożądanych kompetencji przyszłości, którymi powinien się cechować absolwent szkoły/przedszkola i przyszły pracownik.
Jak jest zbudowany Model?
Model Wartościowe Szkoły i Przedszkola® składa się z trzech fundamentalnych etapów prowadzących do uzyskania w szkole/ przedszkolu zamierzonych rezultatów wychowawczo-profilaktycznych. Wdrożenie każdego z etapów zaplanowane jest na rok szkolny i realizuje cele przynależne poszczególnym etapom.
Celem Modelu Wartościowych Szkół i Przedszkoli® jest rozwój kompetencji społecznych i osobistych społeczności szkolnej, w tym wzmacnianie odporności psychicznej.
Wdrażanie Modelu Wartościowych Szkół i Przedszkoli® jest odpowiedzią na regulacje prawne dotyczące budowania i wdrażania Programu Wychowawczo-Profilaktycznego szkoły oraz realizacji podstaw programowych. Wdrażanie Modelu stwarza również doskonałą okazję do kształtowania kompetencji kluczowych i uniwersalnych uczniów, a także jest odpowiedzią na szereg różnych prognoz dotyczących pożądanych kompetencji przyszłości, którymi powinien się cechować absolwent szkoły i przyszły pracownik.
Jak jest zbudowany Model?
Model Wartościowa Szkoła® i Model Wartościowe Przedszkola® składa się z trzech fundamentalnych etapów prowadzących do uzyskania w szkole zamierzonych rezultatów wychowawczo-profilaktycznych. Wdrożenie każdego z etapów zaplanowane jest na rok szkolny i realizuje cele przynależne poszczególnym etapom.