Previous Story
Współpraca międzyprofilowa naszych uczniów
Dodano 15 grudnia 2024
Comment: Off
W jednym z projektów realizowanych w naszej szkole postanowiono połączyć kreatywność i umiejętności techniczne uczniów technikum grafiki i poligrafii cyfrowej z talentem kulinarnym klasy z technikum żywienia i usług gastronomicznych.
Efektem współpracy była niezwykła lekcja interdyscyplinarna, która pokazała, jak technologie nowoczesne mogą współgrać z tradycyjnymi technikami kulinarnymi.
Przygotowania do projektu rozpoczęły się w pracowni graficznej, gdzie uczniowie z opiekunem, panem Adrianem Rydzio opracowali projekty foremek do pierników. Z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania graficznego stworzyli różnorodne wzory: od klasycznych gwiazdek i choinek po bardziej złożone kształty, takie jak dzwoneczki czy renifery. Następnie przygotowane modele zostały wydrukowane za pomocą drukarki 3D, co umożliwiło stworzenie precyzyjnych i funkcjonalnych form.
Foremki trafiły do kuchni na zajęcia w klasie III technikum żywienia, która zajęła się wypiekiem pierniczków wraz z opiekunem, panią Izabelą Marszałek. Uczniowie przygotowali ciasto według tradycyjnej receptury, a następnie wykorzystali foremki do wycinania ciastek. Po upieczeniu aromatycznych pierniczków obie klasy spotkały się na wspólnej sesji dekorowania. Uczniowie, wykorzystując lukier, barwniki spożywcze oraz jadalne ozdoby nadali pierniczkom unikalny charakter.
Lekcja była doskonałą okazją do nauki pracy zespołowej, rozwijania kreatywności oraz zastosowania nowoczesnych technologii w praktyce. Uczniowie technikum grafiki mogli zobaczyć, jak ich projekty zyskują zastosowanie w realnym świecie, natomiast klasa żywieniowa miała możliwość pracy z narzędziami stworzonymi specjalnie na potrzeby ich działań kulinarnych.
To interdyscyplinarne spotkanie nie tylko zaowocowało pięknie udekorowanymi pierniczkami, ale również pokazało, jak różne dziedziny wiedzy mogą się wzajemnie uzupełniać, inspirując do twórczego działania.
Była to lekcja, która na długo pozostanie w pamięci uczniów jako przykład innowacyjnego podejścia do nauki.